close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יבוא מסין- ייעוץ מקצועי

מערכת שורשכג אייר, תשעג03/05/2013

גם אתם, כמו רבים אחרים, מתכננים ליבא משהו מסין? קובץ עצות מעשיות ביותר

תגיות:

בעלי עסקים המייבאים סחורה מחו"ל ובמיוחד מסין, המהווה יעד פופולארי ליבוא מסחרי, חשופים ללא מעט קשיים, מכשולים וסכנות בדרך. יותר מכך, יכולתם להצליח במשימה על הצד הטוב ביותר מחייבת היכרות עם התרבות המקומית, שימת לב לדגשים בהליכי משא ומתן וחתימת חוזה בעל תוקף משפטי שיגן עליהם מפני מצבים מסוימים. לצורך כך ההמלצה היא להיעזר עוד בשלב הראשוני בגופים המספקים שירותים מקצועיים בתחום היבוא. גופים עסקיים, המתמחים בתחום היבוא יצוא, מסייעים בתהליכי היבוא, כולל איתור הספקים בסין, חשיפה להזדמנויות עסקיות, מידע בנהלי מכס ויבוא מסין וקישור לנותני שירותים בסין.

כמו כן, גופים אלו יוכלו לספק ייעוץ משפטי בהתייחס להסכמים מול הספקים, דבר שיש לו משמעות ניכרת, במיוחד לצורך התמודדות עם סכנות צפויות בדרך. להלן מספר דגשים מנחים בהקשר ליבוא מסחרי מסין לצורך צליחת הפעילות העסקית ביעילות ועל הצד הטוב ביותר:

מידע, כלים וייעוץ מקצועי בשטח
יבוא מסחרי מוצלח מחייב הכרת התחום, הנפשות הפועלות והתרבות המקומית, התהליך הבירוקראטי והמכשולים שעשויים להתרחש עד סיום התהליך בהצלחה. מסיבה זו כדאי שנקודת הפתיחה תכלול מידע מקצועי מקדים, הצטיידות כלים נדרשים וליווי מקצועי בשטח. לא כדאי להסתמך על מידע מקצועי בתחום ברשת האינטרנט בלבד אלא לשקול להצטרף לקורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי. הכשרה מקצועית זו מקנה ידע, ניסיון והבנה מיטבית של רזי המקצוע החיוניים להצלחה של מי שעוסק בסחר חוץ, כולל שיעורים המספקים ידע תיאורטי ומעשי בכל הקשור ליבוא, יצוא וסחר בינלאומי, כולל הגברת המודעות לכלים קיימים וחדשים בהתמודדות בתחום לצורך קבלת החלטות ולחיסכון בעלויות. הכשרות מקצועית בשפות זרות כמו למשל קורס אנגלית עסקית ומסחרית או סינית עסקית גם כן יוכלו להיות לעזר, במיוחד כשמדובר בפעילות ענפה ומשמעותית כחלק מהעסק. ביכולתן של הכשרות מקצועיות אלו להגביר את המיומנויות בהתנהלות מול גורמים שונים בחו"ל הן בתכתובות והן בעל פה, כאשר מדובר בשפות המהוות נדבך מרכזי בתקשורת המילולית והכתובה בסחר בינלאומי ובעסקאות יבוא ויצוא.

זיופים והפרת זכויות קניין בתהליכי יבוא
כפי הנאמר, יבוא מסין אינו עניין של מה בכך ועשוי להיות כרוך בלא מעט סכנות ומכשולים, במיוחד כשמדובר ביבוא מהמזרח בו נפוצה תופעת זיופים שעשויה לגרור קנס בסכומים לא מבוטלים. על מנת למנוע התמודדות עם תופעה זו מבעוד מועד, כדאי להקנות את החשיבות המכריעה של החוזה שחותמים מול הספק המקומי בסין. לחוזה זה, ככל חוזה, יש משמעות משפטית וכל הליך של משא ומתן מול הספק נעשה לפני מעמד חתימת החוזה. לאחריו, כל התהליכים מתבצעים בצורה אוטומאטית ואין מחויבויות הדדיות מעבר לאלו המופיעות בחוזה שחור על גבי לבן. מקרי חוסר שמירה על זכויות יוצרים והפרת זכויות הקניין הרוחני מצד הספקים בסין, שהפכו לנפוצים, מסתיימים בחלק גדול בעיכוב הסחורה במכס, באובדן כספי ובתביעה משפטית. מסיבה זו חשוב להיוועץ מראש עם יועץ משפטי המתמחה בתחום הקניין הרוחני ותהליכי יבוא לצורך ניסוח סעיף רלוונטי בחוזה המתייחס למקרים מהסוג. סעיף זה מפרט את התרחיש במקרה בו תישלח על ידי הספק סחורה שאינה תואמת במדויק את ההזמנה המקורית וכפועל יוצא, זו תיתפס במכס. מטרת הסעיף להגן על היבואן ולוודא כי יפוצה על הנזק שייגרם בסכום שייקבע מראש.

דגשים על קצה המזלג ליבוא מוצלח
לצד ידע קיים וליווי מקצועי בתהליך היבוא, ניתן לקחת בחשבון מספר דגשים לצורך תהליך יעיל ומוצלח לאור פער תרבויות הבא לביטוי גם בתהליכים עסקיים מהסוג. ראשית, חשוב להכיר ולהיות מודעים מראש למנהגים המרכזיים של אנשי קשר בסין. חשוב לנהוג בכבוד ולא לשדר התנשאות בכל מידה שהיא. גם מבחינת נושא המשא ומתן על מחירים, לא כדאי לנסות להתמקח יתר על המידה ולהוריד בצורה לא הגיונית את המחיר מאחר וגם כאן, כמו במקרים רבים אחרים, מה שזול עשוי לעלות בסיומו של יום ביוקר. שנית, חשוב להבהיר את הדרישות לספקים בחו"ל בשלב הראשוני בצורה בהירה ומדויקת ככל הניתן על מנת למנוע אי הבנות שניתן בקלות למנוע. כמו כן, חשוב להיות קשובים ולספק מענה לנושאים שאינם ברורים. קחו בחשבון שהסבר אינו מספק או בהיר דיו עשוי להביא לתוצאות שאינן רצויות הכרוכות בהוצאות מיותרות. לפיכך אכן כדאי לשקול בחיוב לעבור הכשרה לחיזוק הביטחון בשפות המדוברות ברמה העסקית כדי לתקשר בצורה טובה יותר מול הגורמים הרלוונטיים בחו"ל. חיזוק הביטחון בשפה יתרום גם להבנת המינוחים המקצועיים הנאמרים על ידי הגורמים השונים בחו"ל ובאמצעות כך ללמוד לא מעט מאלו שמנוסים בתהליכים ומכירים את השוק.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה